Undergraduate Elective 1071: Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων
Νέα σελίδα με '{{DISPLAYTITLE:<span style="position: absolute; clip: rect(1px 1px 1px 1px); clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);">{{FULLPAGENAME}}</span>}} <ul class="nav nav-pills mb-2 justify-content-end" id="pills-tab-lang" role="tablist"> <li class="nav-item"><btn id="pills-gr-tab" data-toggle="pill" class="nav-link active" role="tab" aria-controls="pills-gr" aria-selected="true">#pills-gr|Ελληνικά</btn></li> <li class="nav-item"><btn id="pills-en-tab" data-toggle="pill"...' |
Χωρίς σύνοψη επεξεργασίας |
||
Γραμμή 30: | Γραμμή 30: | ||
|- | |- | ||
! Τίτλος Μαθήματος | ! Τίτλος Μαθήματος | ||
| | | Προγραμματισμός για την Επιστήμη Δεδομένων | ||
|- | |- | ||
! Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | ! Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | ||
Γραμμή 57: | Γραμμή 57: | ||
|- | |- | ||
! Μαθησιακά Αποτελέσματα | ! Μαθησιακά Αποτελέσματα | ||
| | | Το μάθημα προσφέρεται στο 5ο εξάμηνο του προγράμματος σπουδών και έχει ως στόχο να εφοδιάσει τους/τις προπτυχιακούς/κές φοιτητές/τριες με όλες τις θεμελιώδεις γνώσεις της γλώσσας προγραμματισμού Python και του τρόπου με τον οποίο μπορεί να ενσωματωθεί σε μια πλειάδα επιστημονικών πεδίων με έμφαση στην επιστήμη δεδομένων. | ||
Συνδυάζει εκτεταμένη αναφορά στις θεωρητικές αρχές της ανάπτυξης και σχεδίασης λογισμικού με ευρεία αναφορά στο οικοσύστημα της γλώσσας. Επιπρόσθετα, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην πρακτική εφαρμογή των αποκτώμενων γνώσεων, μέσω της ανάθεσης προγραμματιστικών εργασιών και της παρουσίασης εκτεταμένων παραδειγμάτων. | |||
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να: | |||
* Εφαρμόσει μεθόδους σχεδίασης λογισμικού με την γλώσσα προγραμματισμού Python | |||
* Κατανοεί και να εφαρμόζει αλγοριθμική σκέψη με όρους προγραμματιστικών μεθόδων και δομών δεδομένων | |||
* Ενσωματώνει κατάλληλα πακέτα του οικοσυστήματος της γλώσσας σε επιστημονικές διεργασίες | |||
* | * Εξοικειωθεί με την υλοποίηση βασικών αλγορίθμων ανάλυσης δεδομένων | ||
* | * Χρησιμοποιήσει εργαλεία και γλώσσες προγραμματισμού που είναι κατάλληλα για την επιστήμη των δεδομένων | ||
* υλοποίηση | |||
|- | |- | ||
! Γενικές Ικανότητες | ! Γενικές Ικανότητες | ||
| | | | ||
* | * Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών | ||
* | * Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις | ||
* Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής | |||
* Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης. | |||
|} | |} | ||
Γραμμή 82: | Γραμμή 81: | ||
=== Περιεχόμενο Μαθήματος === | === Περιεχόμενο Μαθήματος === | ||
* Εισαγωγή στη γλώσσα Python | |||
* | * Το διαδικτυακό περιβάλλον Jupyter Lab και η χρήση των Notebooks για την συγγραφή σεναρίων Python | ||
* | * Δομές συνθήκης και επανάληψης | ||
* | * Μεταβλητές, Τύποι Δεδομένων και Τελεστές | ||
* | * Λίστες (lists), πλειάδες (tuples), σύνολα (sets), ακολουθίες (sequences) και λεξικά (dictionaries) | ||
* | * Πίνακες (arrays) με χρήση των βιβλιοθηκών NumPy και Scipy | ||
* | * Αντικειμενοστρεφής Προσέγγιση | ||
* Iterators, Generators, Decorators | |||
* Οπτικοποίηση-γραφήματα | |||
* Python και βάσεις δεδομένων | |||
* GUI Frameworks και σχεδίαση γραφικών παραστάσεων με χρήση της βιβλιοθήκης Matplotlib | |||
* Pandas: Βασική λειτουργικότητα, Σειρές, Πίνακες δεδομένων (DataFrame), Επανάληψη, Ταξινόμηση, Ευρετηρίαση και Επιλογή δεδομένων, Διαχείριση ελλιπών τιμών, Ομαδοποίηση, Συγχώνευση/Σύνδεση, Είσοδος/Έξοδος, Οπτικοποίηση και Αραιά δεδομένα. | |||
Γραμμή 96: | Γραμμή 100: | ||
|- | |- | ||
! Τρόπος Παράδοσης | ! Τρόπος Παράδοσης | ||
| | | Εβδομαδιαίες διαλέξεις στην τάξη | ||
|- | |- | ||
! Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών | ! Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών | ||
| | | Στην ιστοσελίδα του μαθήματος στο ecourse διατίθεται υλικό μελέτης και πληροφοριών (σημειώσεις και διαφάνειες). Δυνατότητα επικοινωνίας των φοιτητών με τον διδάσκοντα με ηλεκτρονικό τρόπο (e-mail, ecourse). | ||
|- | |- | ||
! Οργάνωση Διδασκαλίας | ! Οργάνωση Διδασκαλίας | ||
Γραμμή 121: | Γραμμή 125: | ||
|- | |- | ||
! Αξιολόγηση Φοιτητών | ! Αξιολόγηση Φοιτητών | ||
| | | Γραπτή τελική εξέταση στα Ελληνικά (σε περίπτωση φοιτητών Erasmus στην Αγγλική γλώσσα) , ενδιάμεσες προγραμματιστικές εργασίες. | ||
|} | |} | ||
Γραμμή 136: | Γραμμή 140: | ||
|- | |- | ||
! School | ! School | ||
| | | School of Science | ||
School of Science | |||
|- | |- | ||
! Academic Unit | ! Academic Unit | ||
| | | Department of Mathematics | ||
Department of Mathematics | |||
|- | |- | ||
! Level of Studies | ! Level of Studies | ||
| | | Undergraduate | ||
Undergraduate | |||
|- | |- | ||
! Course Code | ! Course Code | ||
| | | MAE544 | ||
MAE544 | |||
|- | |- | ||
! Semester | ! Semester | ||
| | | 5 | ||
5 | |||
|- | |- | ||
! Course Title | ! Course Title | ||
| | | Programming for the Data Science | ||
|- | |- | ||
! Independent Teaching Activities | ! Independent Teaching Activities | ||
| | | Lectures (Weekly Teaching Hours: 3, Credits: 6) | ||
Lectures | |||
(Weekly Teaching Hours: 3, Credits: 6) | |||
|- | |- | ||
! [https://regulations.math.uoi.gr/index.php?title=Undergraduate_Department_Course_Types Course Type] | ! [https://regulations.math.uoi.gr/index.php?title=Undergraduate_Department_Course_Types Course Type] | ||
Γραμμή 189: | Γραμμή 185: | ||
|- | |- | ||
! Learning outcomes | ! Learning outcomes | ||
| | |The course is offered in the 5th semester of the curriculum and aims to equip undergraduate students with all the fundamental knowledge of the Python programming language and how it can be integrated into a wide range of scientific fields, with an emphasis on data science. | ||
The | |||
It combines extensive coverage of the theoretical principles of software development and design with a broad reference to the language ecosystem. Additionally, special emphasis is placed on the practical application of acquired knowledge through the assignment of programming tasks and the presentation of extensive examples. | |||
Upon completion of the course, the student will be able to: | |||
* Apply software design methods using the Python programming language. | |||
* Understand and apply algorithmic thinking in terms of programming methods and data structures. | |||
* Properly integrate language ecosystem packages into scientific processes. | |||
* Familiarize themselves with the implementation of basic data analysis algorithms. | |||
* programming in | * Use programming tools and languages suitable for data science | ||
* | |||
* | |||
|- | |- | ||
! General Competences | ! General Competences | ||
| | | | ||
* | * Search for, analysis and synthesis of data and information, with the use of the necessary technology | ||
* | * Adapting to new situations | ||
* | * Criticism and self-criticism | ||
* Production of free, creative and inductive thinking | |||
|} | |} | ||
Γραμμή 214: | Γραμμή 209: | ||
=== Syllabus === | === Syllabus === | ||
* | * Introduction to Python language | ||
* | * The Jupyter Lab and the use of Notebooks for writing Python scripts | ||
* | * Conditional and loop structures | ||
* | * Variables, Data Types, and Operators | ||
* Lists, Tuples, Sets, Sequences, and Dictionaries | |||
* Arrays using the NumPy and SciPy libraries | |||
* Object-Oriented Approach | |||
* Iterators, Generators, Decorators | |||
* Visualizations and Graphs | |||
* Python and Databases | |||
* GUI Frameworks and graphical representation design using the Matplotlib library | |||
* Pandas: Basic functionality, Series, DataFrames, Iteration, Sorting, Indexing and Data Selection, Handling Missing Values, Grouping, Merging/Joining, Input/Output, Visualization, and Sparse Data. | |||
Γραμμή 231: | Γραμμή 232: | ||
|- | |- | ||
! Use of Information and Communications Technology | ! Use of Information and Communications Technology | ||
| Yes | | Yes | ||
|- | |- | ||
! Teaching Methods | ! Teaching Methods | ||
Γραμμή 253: | Γραμμή 254: | ||
|- | |- | ||
! Student Performance Evaluation | ! Student Performance Evaluation | ||
| | | Written final exam, weekly programming exercises. | ||
|} | |} | ||
Γραμμή 264: | Γραμμή 264: | ||
<div style="text-align:left;"> | <div style="text-align:left;"> | ||
* | * John V. Guttag , Υπολογισμοί και Προγραμματισμός με την Python, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2015, (Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 50656350) | ||
* | * Καρολίδης Δημήτριος Α., Μαθαίνετε εύκολα Python, Εκδόσεις Άβακας, 2018, (Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 77107582) | ||
* | * Καφές Μάνος , Εξερεύνηση της Python, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2017, (Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 68386005) | ||
* L. | * Tony Gaddis , Ξεκινώντας με την Python, Εκδόσεις DaVinci, 2020, (Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 94691810) | ||
* Σαμαράς Νικόλαος, Τσιμπλίδης Κωνσταντίνος , Το βιβλίο της Python, Εκδόσεις Κριτική, 2019, (Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 86055492) | |||
* Igual L., Segui S., Virtia J. et al (2017), Introduction to data science: a Python approach to concepts, techniques and applications, Springer. | |||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> |
Τελευταία αναθεώρηση της 17:05, 16 Σεπτεμβρίου 2025
Γενικά
Σχολή | Σχολή Θετικών Επιστημών |
---|---|
Τμήμα | Τμήμα Μαθηματικών |
Επίπεδο Σπουδών | Προπτυχιακό |
Κωδικός Μαθήματος | MAE544 |
Εξάμηνο | 5 |
Τίτλος Μαθήματος | Προγραμματισμός για την Επιστήμη Δεδομένων |
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | Διαλέξεις (Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας: 3, Πιστωτικές Μονάδες: 6) |
Τύπος Μαθήματος | Ειδίκευσης |
Προαπαιτούμενα Μαθήματα | |
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων | Ελληνική |
Το Μάθημα Προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus | Ναι (στην Αγγλική γλώσσα) |
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) | Δείτε το eCourse, την Πλατφόρμα Ασύγχρονης Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. |
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μαθησιακά Αποτελέσματα | Το μάθημα προσφέρεται στο 5ο εξάμηνο του προγράμματος σπουδών και έχει ως στόχο να εφοδιάσει τους/τις προπτυχιακούς/κές φοιτητές/τριες με όλες τις θεμελιώδεις γνώσεις της γλώσσας προγραμματισμού Python και του τρόπου με τον οποίο μπορεί να ενσωματωθεί σε μια πλειάδα επιστημονικών πεδίων με έμφαση στην επιστήμη δεδομένων.
|
---|---|
Γενικές Ικανότητες |
|
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Εισαγωγή στη γλώσσα Python
- Το διαδικτυακό περιβάλλον Jupyter Lab και η χρήση των Notebooks για την συγγραφή σεναρίων Python
- Δομές συνθήκης και επανάληψης
- Μεταβλητές, Τύποι Δεδομένων και Τελεστές
- Λίστες (lists), πλειάδες (tuples), σύνολα (sets), ακολουθίες (sequences) και λεξικά (dictionaries)
- Πίνακες (arrays) με χρήση των βιβλιοθηκών NumPy και Scipy
- Αντικειμενοστρεφής Προσέγγιση
- Iterators, Generators, Decorators
- Οπτικοποίηση-γραφήματα
- Python και βάσεις δεδομένων
- GUI Frameworks και σχεδίαση γραφικών παραστάσεων με χρήση της βιβλιοθήκης Matplotlib
- Pandas: Βασική λειτουργικότητα, Σειρές, Πίνακες δεδομένων (DataFrame), Επανάληψη, Ταξινόμηση, Ευρετηρίαση και Επιλογή δεδομένων, Διαχείριση ελλιπών τιμών, Ομαδοποίηση, Συγχώνευση/Σύνδεση, Είσοδος/Έξοδος, Οπτικοποίηση και Αραιά δεδομένα.
Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση
Τρόπος Παράδοσης | Εβδομαδιαίες διαλέξεις στην τάξη | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών | Στην ιστοσελίδα του μαθήματος στο ecourse διατίθεται υλικό μελέτης και πληροφοριών (σημειώσεις και διαφάνειες). Δυνατότητα επικοινωνίας των φοιτητών με τον διδάσκοντα με ηλεκτρονικό τρόπο (e-mail, ecourse). | ||||||||||
Οργάνωση Διδασκαλίας |
| ||||||||||
Αξιολόγηση Φοιτητών | Γραπτή τελική εξέταση στα Ελληνικά (σε περίπτωση φοιτητών Erasmus στην Αγγλική γλώσσα) , ενδιάμεσες προγραμματιστικές εργασίες. |
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
Δείτε την υπηρεσία Εύδοξος. Συγγράμματα και άλλες πηγές εκτός της υπηρεσίας Εύδοξος:
General
School | School of Science |
---|---|
Academic Unit | Department of Mathematics |
Level of Studies | Undergraduate |
Course Code | MAE544 |
Semester | 5 |
Course Title | Programming for the Data Science |
Independent Teaching Activities | Lectures (Weekly Teaching Hours: 3, Credits: 6) |
Course Type |
Special Background |
Prerequisite Courses | - |
Language of Instruction and Examinations |
Greek |
Is the Course Offered to Erasmus Students |
Yes (in English) |
Course Website (URL) | See eCourse, the Learning Management System maintained by the University of Ioannina. |
Learning Outcomes
Learning outcomes | The course is offered in the 5th semester of the curriculum and aims to equip undergraduate students with all the fundamental knowledge of the Python programming language and how it can be integrated into a wide range of scientific fields, with an emphasis on data science.
|
---|---|
General Competences |
|
Syllabus
- Introduction to Python language
- The Jupyter Lab and the use of Notebooks for writing Python scripts
- Conditional and loop structures
- Variables, Data Types, and Operators
- Lists, Tuples, Sets, Sequences, and Dictionaries
- Arrays using the NumPy and SciPy libraries
- Object-Oriented Approach
- Iterators, Generators, Decorators
- Visualizations and Graphs
- Python and Databases
- GUI Frameworks and graphical representation design using the Matplotlib library
- Pandas: Basic functionality, Series, DataFrames, Iteration, Sorting, Indexing and Data Selection, Handling Missing Values, Grouping, Merging/Joining, Input/Output, Visualization, and Sparse Data.
Teaching and Learning Methods - Evaluation
Delivery |
Face to face | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Use of Information and Communications Technology | Yes | ||||||||||
Teaching Methods |
| ||||||||||
Student Performance Evaluation | Written final exam, weekly programming exercises. |
Attached Bibliography
See the official Eudoxus site. Books and other resources, not provided by Eudoxus:
- John V. Guttag , Υπολογισμοί και Προγραμματισμός με την Python, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2015, (Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 50656350)
- Καρολίδης Δημήτριος Α., Μαθαίνετε εύκολα Python, Εκδόσεις Άβακας, 2018, (Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 77107582)
- Καφές Μάνος , Εξερεύνηση της Python, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2017, (Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 68386005)
- Tony Gaddis , Ξεκινώντας με την Python, Εκδόσεις DaVinci, 2020, (Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 94691810)
- Σαμαράς Νικόλαος, Τσιμπλίδης Κωνσταντίνος , Το βιβλίο της Python, Εκδόσεις Κριτική, 2019, (Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 86055492)
- Igual L., Segui S., Virtia J. et al (2017), Introduction to data science: a Python approach to concepts, techniques and applications, Springer.