Undergraduate Elective 1018
Γενικά
Σχολή | Σχολή Θετικών Επιστημών |
---|---|
Τμήμα | Τμήμα Μαθηματικών |
Επίπεδο Σπουδών | Προπτυχιακό |
Κωδικός Μαθήματος | MAE628 |
Εξάμηνο | 6 |
Τίτλος Μαθήματος | Δακτύλιοι, Πρότυπα και Εφαρμογές |
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | Διαλέξεις (Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας: 3, Πιστωτικές Μονάδες: 6) |
Τύπος Μαθήματος | Ειδίκευσης |
Προαπαιτούμενα Μαθήματα | |
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων | Ελληνική |
Το Μάθημα Προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus | Nαι (στην Αγγλική γλώσσα) |
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) | Δείτε το eCourse, την Πλατφόρμα Ασύγχρονης Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. |
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μαθησιακά Αποτελέσματα | Ο βασικός σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή στα κυριότερα εργαλεία και τις μεθόδους της θεωρίας, κυρίως μεταθετικών, δακτυλίων, και των προτύπων υπεράνω αυτών. Το μάθημα επικεντρώνεται στη μελέτη δακτυλίων κυρίων ιδεωδών και περιοχών μονοσήμαντης ανάλυσης, και στη μελέτη της δομής πεπερασμένα παραγόμενων προτύπων υπεράνω αυτών των δακτυλίων.
|
---|---|
Γενικές Ικανότητες | Το μάθημα αποσκοπεί στο να μπορεί ο πτυχιούχος να αποκτήσει την ικανότητα στην ανάλυση και σύνθεση βασικών γνώσεων της Θεωρίας Δακτυλίων Κυρίων Ιδεωδών και Περιοχών Μονοσήμαντης Ανάλυσης, της Βασικής Θεωρίας Προτύπων υπεράνω, κυρίως μεταθετικών, δακτυλίων, και των εφαρμογών τους στη Θεωρία Αβελιανών Ομάδων, στη Θεωρία Πολυωνύμων, και στην Γραμμική Άλγεβρα. Η Θεωρία η οποία αναπτύσσεται στο μάθημα αποτελεί ένα σημαντικό μέρος της σύγχρονης Άλγεβρας, και ο πτυχιούχος, ερχόμενος για πρώτη φορά σε επαφή με έννοιες της Θεωρίας Δακτυλίων, της Θεωρίας Προτύπων και των Εφαρμογών τους, προάγει τη δημιουργική, αναλυτική και επαγωγική σκέψη του, και καθώς και την ικανότητά του να εφαρμόζει αφηρημένες γνώσεις σε διακεκριμένα προβλήματα διάφορων περιοχών. |
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Στοιχειώδης θεωρία Δακτυλίων.
- Ευκλείδειες περιοχές, περιοχές κυρίων ιδεωδών, και περιοχές μονοσήμαντης ανάλυσης.
- Γενική Θεωρία Προτύπων.
- Πρότυπα υπεράνω πολυωνυμικών δακτυλίων.
- Πεπερασμένα παραγόμενα και ελεύθερα πρότυπα.
- Πρότυπα υπεράνω περιοχών κυρίων ιδεωδών.
- Θεωρήματα αποσύνθεσης.
- Εφαρμογές στη θεωρία αβελιανών ομάδων (δομή πεπερασμένα παραγόμενων αβελιανών ομάδων) και στη Γραμμική Άλγεβρα (ρητή κανονική μορφή και κανονική μορφή Jordan).
Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση
Τρόπος Παράδοσης | Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών | |||||||||||
Οργάνωση Διδασκαλίας |
| ||||||||||
Αξιολόγηση Φοιτητών | Εβδομαδιαίες εργασίες, παρουσιάσεις στον πίνακα, και γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου στα Ελληνικά με ερωτήσεις και θέματα ανάπτυξης και επίλυσης προβλημάτων. |
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
Δείτε την υπηρεσία Εύδοξος. Συγγράμματα και άλλες πηγές εκτός της υπηρεσίας Εύδοξος:
General
School | School of Science |
---|---|
Academic Unit | Department of Mathematics |
Level of Studies | Undergraduate |
Course Code | MAE628 |
Semester | 6 |
Course Title | Rings, Modules and Applications |
Independent Teaching Activities | Lectures, laboratory exercises (Weekly Teaching Hours: 3, Credits: 6) |
Course Type | Special Background |
Prerequisite Courses | - |
Language of Instruction and Examinations | Greek |
Is the Course Offered to Erasmus Students | Yes |
Course Website (URL) | See eCourse, the Learning Management System maintained by the University of Ioannina. |
Learning Outcomes
Learning outcomes | The principal aim of the course is to introduce the students to the main tools and methods of the theory of modules and rings. At the end of the course we expect the student to have understood the definitions and basic theorems which are discussed in the course, to have understood how they are applied in discrete examples, to be able to apply the material in order to extract new elementary conclusions, and finally to perform some (no so obvious) calculations. |
---|---|
General Competences | The contact of the undergraduate student with the ideas and concepts of the theory of modules and rings, (a) promotes the creative, analytical and deductive thinking and the ability to work independently, (b) improves his critical thinking and his ability to apply abstract knowledge in various field. |
Syllabus
- Elementary Ring Theory.
- Euclidean Domains, Principal Ideal Domains and Unique Factorization Domains.
- Module Theory.
- Modules over polynomial rings.
- Finitely generated and free modules.
- Modules over Principal Ideal Domains.
- Decomposition Theorems.
- Applications to Linear Algebra and Abelian groups.
Teaching and Learning Methods - Evaluation
Delivery | Classroom (face-to-face) | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Use of Information and Communications Technology | - | ||||||||||
Teaching Methods |
| ||||||||||
Student Performance Evaluation | Final written exam in Greek (in case of Erasmus students in English) which includes resolving application problems. |
Attached Bibliography
See the official Eudoxus site. Books and other resources, not provided by Eudoxus:
- Μ. Μαλιάκας: «Εισαγωγή στη Μεταθετική Άλγεβρα», Εκδόσεις Σοφία.
- N. Jacobson: “Basic Algebra I”, Dover Publications (1985).
- S. Lang: «Άλγεβρα», Εκδόσεις Πολιτεία (2010).